Çok yönlü bir teknoloji olan Artırılmış ve Sanal Geçeklik (AR/VR) en başta daha çok STEM
(Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) konularına odaklanmıştı ancak günümüzde
sanat, İngilizce ve hatta sosyal bilimler ile tarih disiplinlerinde de uygulama alanı
bulmakta.
AR/VR teknolojisinin neden K-12 içerik alanlarına da yöneldiğini merak ediyorsanız işte
yanıtı... Teksas Teknoloji Üniversitesi’nde Müfredat ve Eğitimden sorumlu Yardımcı Doçent
Dr. Rebecca Hite’ın yaptığı bir araştırma, artırılmış ve sanal gerçekliğin insan kalbi üzerinde
çalışmalar yapan öğrenciler üzerindeki etkisini gösteriyor. Hite’ın çalışmasına göre,
öğrenciler kardiyak psikoloji, fonksiyon ve dolaşımını hem daha iyi anlamış oldu hem de
AR/VR öğrenme deneyimlerin ardından %36 daha ileri seviye sorular yöneltmeye
başladılar.
Hite, sanal ortamların aktif olduğunu, öğrencilerin soru sormaya teşvik edildiğini ve
ilerleme kaydetmek için aktiviteler yapmaya sevk edildiğini açıklıyor. Öğrenme sürecinde
inanılmaz şekilde heyecanlandılar ve içerikteki girdileri istendiği gibi değiştirme
özgürlüğüne sahip oldukları için konuyu çok daha iyi anladılar. Hite’ın çalışmasında yer
alan öğrenciler ders kitapları, fiziki makaleler gibi daha az kapsayıcı olan öğrenme
araçlarına kıyasla açık ara AR/VR’ı tercih etti.
Sanal Bir Dünyada Tarihi Objeler: Müzelik Parçaları Canlandırmak
Hite’ın araştırmasından ilham alan Teksas Teknoloji Üniversitesi Müzesi de tarihi objelere
hayat vermek için AR/VR teknolojisinden yararlanıyor. Bu sayede galerilerinin kalitesi
artırıldı ve ziyaretçi deneyimi iyileştirildi. 3 boyutlu tarama ve zSpace’in birlikte
kullanılması sonucu yerli Amerikalılara özgü çömlek kaplardan dinozor örneklerine,
hayvanlara kadar her fiziki nesnenin sanal maketi yapılabiliyor.
Ziyaretçiler, gerçek obje hakkında ek bilgi ve bağlamın verildiği sanal modellerle
etkileşime geçebiliyor. AR/VR sayesinde doğrudan etkileşime geçebildikleri ve objeleri
hissederek ve daha heyecan verici bir şekilde inceleyebildikleri için ziyaretçiler bu AR/VR
destekli galerilerde 6 dakika daha fazla zaman geçiriyor. Üstelik deneyimlerini başkalarıyla
paylaşma konusunda daha hevesliler.
Geçmişe can vermekle ilgili ayrıntılı bilgi için bu online semineri izleyin veya bu tanıtım
yazısını indirin.
“AR/VR’ın kullanılmasıyla birlikte tarih ve sosyal bilimler eğitimi, açıklama temelli
yaklaşımdan merak temelli deneyime dönüşebilir.” - Danielle Marshall (Teksas
Teknoloji Üniversitesi Müzesi Eğitim Programı Koordinatörü)
Müzenin, 3 boyutlu tarama ve AR/VR teknolojisi ile objelere hayat verme yöntemi sosyal
bilimler ve tarih sınıflarında da kullanılıyor. Bu sayede öğrencilere geçmişe dair uygulamalı
bir yaklaşım sunulabiliyor. Artırılmış ve sanal gerçeklik, öğretmenlerin öğrencilerde merak
unsurunu tetiklemesi için faydalı bir araç. Teknolojiye çok meraklı olmayan öğrenciler bile
bu teknolojiden kolaylıkla yararlanabilir. AR/VR ile geçmişe hayat verme konulu tanıtım
videosu için buraya tıklayın
.