• Anasayfa
  • Hakkında
    • Öğrenme Deneyimi
  • Ürünler
    • Uygulamalar
    • Servisler
    • İndir
  • Öğretimsel İçerik
    • K12 Eğitimi
    • Mesleki ve Teknik Eğitim
    • Tıp Eğitimi
    • Lise Sonrası Eğitim
  • Karma ve Uzaktan Eğitim
  • Blog
  • Basında Biz
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Referanslarımız
  • İletişim
  • Hakkında
  • Ürünler
    • Uygulamalar
    • Servisler
    • İndir
  • Öğretimsel İçerik
    • K12 Eğitimi
    • Kariyer ve Teknik Eğitimi
    • Tıp Eğitimi
    • Lise Sonrası Eğitim
  • Karma ve Uzaktan Eğitim
  • Basında Biz
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • İletişim
  • Referanslarımız
  • Destek
Destek

K-12 Sınıflarda Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Kullanmak için 10 Sebep


Artırılmış gerçekliğin (AR) ve sanal gerçekliğin (VR) STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) programlarında kullanımı giderek yaygınlaşırken, her seviyeden K-12 öğrencileri geleneksel sınıf ortamında daha önce düşünülmesi bile imkânsız olan şeyleri gerçek dünya ile bağlarını koparmadan uygulama imkanına sahip. AR/VR deneyimleri konusunda K-12 öğrencilerinden geribildirimler alan Phenix City Okulları STEM Merkezi Yöneticisi Angel Wilson, bu sayede öğrencilerin öğrenme sürecine aktif bir şekilde dahil olabilmesini sağlıyor ve STEM Merkezlerinde AR/VR kapasitelerinin iyileştirilebileceği alanları belirleyebiliyor. Wilson, Sınıflarda AR / VR Teknolojisini Kullanmak için 10 Sebep başlıklı yazısında, öğrencilerin öğrenme sürecinin bir parçası olmasına ve sosyal beceriler geliştirmesine, deney yapmanın potansiyel risklerini ve maliyetini asgari düzeye indirgemesine katkıda bulunan AR/VR’ın, Dyer Family STEM Merkezi’ndeki başarısının ardındaki kilit unsurları açıklıyor.

1. Gerçekçi Görseller

Gerçeğe yakın canlı detaylar eşliğinde binlerce sanal maketi inceleyebilen ve hareket ettirebilen öğrenciler bu sayede çeşitli olguların gerçekçi simülasyonlarını birinci elden deneyimleme fırsatına sahip olabiliyor.

2. Merak Unsuru

AR/VR teknolojisi öğrencilerin merakını tetikliyor. Merak unsuru uyarılan öğrenciler, üzerinde çalıştıkları bir konuyu daha ayrıntılı bir şekilde araştırmak istiyor ve/veya gerçek dünyaya ait durumlarla bağ ve bağlantı kurabiliyor.

3. Erken Yaşta Kariyer Keşfi

AR/VR deneyimleri sayesinde öğrenciler kariyer kavramıyla tanışıyor (hatta henüz hayatımızda olmayan kariyerlere bile aşina olabiliyorlar). Bu sayede tutkularını keşfederek, uygulama becerilerini iyileştirme imkanına sahip oluyorlar. 

4. Öğrenme Sürecinin Bir Parçası Olma

Daha derinlikli araştırmalar yapma isteği, sanal maketler üzerinde yaratıcı şekilde çalışabilme imkânı, kendi tasarımlarını ve deneylerini planlama ve oluşturma fırsatı öğrencileri motive ediyor.

5. Eğlenerek Öğrenme

AR/VR ile öğrencinin, öğrenme sürecine aktif bir şekilde dahil olarak edindiği deneyim, öğrencilerde adeta ‘oyun’ oynayarak öğrenme hissi yaratıyor. Keşfederek öğrenmek çok daha EĞLENCELİ!

6. Birlikte Çalışmanın Keyfi

Öğrenciler AR/VR derslerini genellikle çiftler veya takımlar halinde keşfediyor, birlikte ve öğretmenleri eşliğinde çalışarak fikir alışverişinde bulunuyor ve sorunları beraberce çözmeyi öğreniyor.

7. Özgürce Hata Yapma

Öğrenciler sanal ortamda daha az çekingen davranıyor ve daha cesur hareket edebiliyor. Gerçek bir deneye yeniden başlamanın stresi (ve masrafı) yüzünden cesaretleri kırılmadan, rahatça daha fazla risk alarak hatalarından ders çıkarabiliyor.

8. Tehlike Potansiyeli Olan veya Maliyetli Deneylere Son

Geleneksel sınıf ortamında bir hız treni tasarlamak ya da kalbi parçalarına ayırmak mümkün değil. Ancak AR/VR ile bu mümkün.

9. Eleştirel Düşünce

Sanal ortam, öğrencilere varsayımları test ederek, özgün çıkarımlarda bulunma cesareti veriyor. Bu sayede öğrenciler daha çok sorguluyor.

10. Empati Kurma Kabiliyeti

AR/VR sayesinde öğrenciler empati kurmayı öğreniyor, farklı toplumları ve kültürleri insani şekillerde algılama fırsatına sahip oluyor.
Phenix City Okulları’ndan konuşmacıların, AR/VR’ın STEM Merkezine nasıl entegre edildiğine dair Tam Gaz İleri: AR/VR ile STEM Programına Başlama veya Programa Destek Verme başlıklı konuşmalarına kulak verelim. AR/VR STEM programı ile ilgili kısa video turumuza bir göz atın. STEM Eğitim Uygulamalarına Genel Bakış’ı indirebilir ve dilerseniz kendi programınıza özel demo talebinde bulunabilirsiniz.
 
Share

Son Yazılar

6 Nisan 2021

Sanal Gerçeklikle (VR) Geleceğe Hazır Öğrenciler Yetiştirmek


Devamını Okuyun
6 Nisan 2021

Sanal Ortamda Eğitimin Faydaları


Devamını Okuyun
6 Nisan 2021

Akıllı Sınıfların Yükselişi


Devamını Okuyun
Bizimle İletişime Geçin
TOBB Ekonomi Ve Teknoloji Üniversitesi
Teknoloji Merkezi Söğütözü, 06510
Çankaya/Ankara

E-posta : info@exploristan.com
Telefon : +908504330590

BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN
instagram logo Instagram
instagram logo Twitter
instagram logo Facebook
instagram logo Youtube
© 2021 zSpace. Tüm Hakları Saklıdır.