Artırılmış gerçekliğin (AR) ve sanal gerçekliğin (VR) STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik)
programlarında kullanımı giderek yaygınlaşırken, her seviyeden K-12 öğrencileri geleneksel sınıf
ortamında daha önce düşünülmesi bile imkânsız olan şeyleri gerçek dünya ile bağlarını
koparmadan uygulama imkanına sahip. AR/VR deneyimleri konusunda K-12 öğrencilerinden
geribildirimler alan Phenix City Okulları STEM Merkezi Yöneticisi Angel Wilson, bu sayede
öğrencilerin öğrenme sürecine aktif bir şekilde dahil olabilmesini sağlıyor ve STEM Merkezlerinde
AR/VR kapasitelerinin iyileştirilebileceği alanları belirleyebiliyor.
Wilson, Sınıflarda AR / VR Teknolojisini Kullanmak için 10 Sebep başlıklı yazısında, öğrencilerin
öğrenme sürecinin bir parçası olmasına ve sosyal beceriler geliştirmesine, deney yapmanın
potansiyel risklerini ve maliyetini asgari düzeye indirgemesine katkıda bulunan AR/VR’ın, Dyer
Family STEM Merkezi’ndeki başarısının ardındaki kilit unsurları açıklıyor.
1. Gerçekçi Görseller
Gerçeğe yakın canlı detaylar eşliğinde binlerce sanal maketi inceleyebilen ve
hareket ettirebilen öğrenciler bu sayede çeşitli olguların gerçekçi
simülasyonlarını birinci elden deneyimleme fırsatına sahip olabiliyor.
2. Merak Unsuru
AR/VR teknolojisi öğrencilerin merakını tetikliyor. Merak unsuru uyarılan
öğrenciler, üzerinde çalıştıkları bir konuyu daha ayrıntılı bir şekilde araştırmak
istiyor ve/veya gerçek dünyaya ait durumlarla bağ ve bağlantı kurabiliyor.
3. Erken Yaşta Kariyer Keşfi
AR/VR deneyimleri sayesinde öğrenciler kariyer kavramıyla tanışıyor (hatta
henüz hayatımızda olmayan kariyerlere bile aşina olabiliyorlar). Bu sayede
tutkularını keşfederek, uygulama becerilerini iyileştirme imkanına sahip
oluyorlar.
4. Öğrenme Sürecinin Bir Parçası Olma
Daha derinlikli araştırmalar yapma isteği, sanal maketler üzerinde yaratıcı
şekilde çalışabilme imkânı, kendi tasarımlarını ve deneylerini planlama ve
oluşturma fırsatı öğrencileri motive ediyor.
5. Eğlenerek Öğrenme
AR/VR ile öğrencinin, öğrenme sürecine aktif bir şekilde dahil olarak edindiği
deneyim, öğrencilerde adeta ‘oyun’ oynayarak öğrenme hissi yaratıyor.
Keşfederek öğrenmek çok daha EĞLENCELİ!
6. Birlikte Çalışmanın Keyfi
Öğrenciler AR/VR derslerini genellikle çiftler veya takımlar halinde keşfediyor,
birlikte ve öğretmenleri eşliğinde çalışarak fikir alışverişinde bulunuyor ve
sorunları beraberce çözmeyi öğreniyor.
7. Özgürce Hata Yapma
Öğrenciler sanal ortamda daha az çekingen davranıyor ve daha cesur hareket
edebiliyor. Gerçek bir deneye yeniden başlamanın stresi (ve masrafı)
yüzünden cesaretleri kırılmadan, rahatça daha fazla risk alarak hatalarından
ders çıkarabiliyor.
8. Tehlike Potansiyeli Olan veya Maliyetli Deneylere Son
Geleneksel sınıf ortamında bir hız treni tasarlamak ya da kalbi parçalarına
ayırmak mümkün değil. Ancak AR/VR ile bu mümkün.
9. Eleştirel Düşünce
Sanal ortam, öğrencilere varsayımları test ederek, özgün çıkarımlarda
bulunma cesareti veriyor. Bu sayede öğrenciler daha çok sorguluyor.
10. Empati Kurma Kabiliyeti
AR/VR sayesinde öğrenciler empati kurmayı öğreniyor, farklı toplumları ve
kültürleri insani şekillerde algılama fırsatına sahip oluyor.
Phenix City Okulları’ndan konuşmacıların, AR/VR’ın STEM Merkezine nasıl entegre edildiğine dair
Tam Gaz İleri: AR/VR ile STEM Programına Başlama veya Programa Destek Verme başlıklı
konuşmalarına kulak verelim.
AR/VR STEM programı ile ilgili kısa video turumuza bir göz atın. STEM Eğitim Uygulamalarına Genel
Bakış’ı indirebilir ve dilerseniz kendi programınıza özel demo talebinde bulunabilirsiniz.