Artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) teknolojisi öğrencileri ne ölçüde etkileyebilir?
Geleneksel öğrenme yöntemlerini teknoloji harikası AR/VR temelli çözümlerle birleştirmek,
öğrenme sürecini dijital çağa ve teknolojiye daha önce hiç olmadığı kadar ayak uydurmuş
durumda olan öğrenciler için benzersiz bir şekilde kapsayıcı kılıyor. AR/VR teknolojisi birden fazla
duyuya hitap edecek şekilde çoklu algılı (veya çoklu kipli) öğrenmeyi mümkün kılarak görsel,
işitsel, kinestetik ve dokunsal unsurları tamamen kapsayıcı bir deneyimle birleştiriyor.
Motlow State Community College Başkanı Michael Torrance, öğrencileri öğrenme sürecine aktif bir
şekilde dahil etmek için daha önce çoklu kipli yaklaşımın bir parçası olarak AR/VR teknolojisinden
yaralandığını ifade ediyor. Haptik handset’e sahip 40 adet sanal gerçeklik headset ile yola çıkan
Torrance, öğrencilerin mülteci sorunu, siyasi mitingler veya bir U2 şarkısı söylerken dünyanın
adeta küresel bir köy haline gelmesi gibi gerçek dünyaya ait sanal içerikli olaylarla öğrencilerin
birinci elden deneyim edinmesini sağlamış. zSpace AR/VR gibi çeşitli platformlarda eğitim çoklu
kipli öğrenme ile mümkün. Çoklu kipli öğrenmede eğitimciler, belirleyecekleri programlara en
uygun etkileşimli ve kapsayıcı öğrenme çevresini oluşturmak için platformları farklı yaklaşımlarla
harmanlayabiliyor.
AR/VR uygulaması ile ilgili olarak Torrance şunlar söylüyor: “Öğrenciler kimi zaman gözyaşlarına
boğularak kimi zaman da kendilerinin de dahil olup içinde yer aldığı bir mesajdan çok etkilenerek
farklı deneyimler biriktirerek öğreniyor. Bağ kurarak öğrendiklerini ifade ediyorlar. Zamanın farklı
kırılımlarında kendilerini başkalarının yerine koyabiliyorlar”. Çoklu kipli yaklaşımının başarısı
dersin tamamlanmasına göre ölçüldü ki tamamlanma oranı %85! Öğrencilerinin %85’i ders
başarıya tamamladı. Torrance, öğrencilerinin etkileşimli ve dahil oldukları bir ortamda içerikle ve
birbirleriyle bağlantı kurduğunda dersi çok daha iyi anlayabildiğine dikkat çekiyor.
Torrance’ın öğrencileri dersi başarıyla tamamladıktan sonra yerel, bölgesel, ulusal ve hatta küresel
sorunlara çözüm olabilecek kendi iş fikirlerini AR/VR teknolojisinden yararlanarak sunum haline
getirdi ve bir grup yatırımcıya sunumunu yaptı. Bu fikirlerin iki tanesi hayata geçirildi. İşin özü,
AR/VR, öğrencilere dünyayı farklı bir şekilde görüp algılama kabiliyeti kazandırarak, gerçek
dünyamızın ihtiyaçlarını daha net görebilmelerini sağlıyor.
Torrance’ın hep söylediği gibi “Gerçek yolculuk şimdi’de gizli”. Siz de Torrance’ın artırılmış ve sanal
gerçeklik kullanılarak çoklu kipli öğrenme konulu online seminerini inceleyerek kendi AR/VR
yolculuğunuza başlayın.