• Anasayfa
  • Hakkında
    • Öğrenme Deneyimi
  • Ürünler
    • Uygulamalar
    • Servisler
    • İndir
  • Öğretimsel İçerik
    • K12 Eğitimi
    • Mesleki ve Teknik Eğitim
    • Tıp Eğitimi
    • Lise Sonrası Eğitim
  • Karma ve Uzaktan Eğitim
  • Blog
  • Basında Biz
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Referanslarımız
  • İletişim
  • Hakkında
  • Ürünler
    • Uygulamalar
    • Servisler
    • İndir
  • Öğretimsel İçerik
    • K12 Eğitimi
    • Kariyer ve Teknik Eğitimi
    • Tıp Eğitimi
    • Lise Sonrası Eğitim
  • Karma ve Uzaktan Eğitim
  • Basında Biz
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • İletişim
  • Referanslarımız
  • Destek
Destek

Etkileşimli, Kapsayıcı Bir Öğrenme Deneyimi için Çoklu Kipli AR/VR Yaklaşımı

Artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) teknolojisi öğrencileri ne ölçüde etkileyebilir? Geleneksel öğrenme yöntemlerini teknoloji harikası AR/VR temelli çözümlerle birleştirmek, öğrenme sürecini dijital çağa ve teknolojiye daha önce hiç olmadığı kadar ayak uydurmuş durumda olan öğrenciler için benzersiz bir şekilde kapsayıcı kılıyor. AR/VR teknolojisi birden fazla duyuya hitap edecek şekilde çoklu algılı (veya çoklu kipli) öğrenmeyi mümkün kılarak görsel, işitsel, kinestetik ve dokunsal unsurları tamamen kapsayıcı bir deneyimle birleştiriyor. Motlow State Community College Başkanı Michael Torrance, öğrencileri öğrenme sürecine aktif bir şekilde dahil etmek için daha önce çoklu kipli yaklaşımın bir parçası olarak AR/VR teknolojisinden yaralandığını ifade ediyor. Haptik handset’e sahip 40 adet sanal gerçeklik headset ile yola çıkan Torrance, öğrencilerin mülteci sorunu, siyasi mitingler veya bir U2 şarkısı söylerken dünyanın adeta küresel bir köy haline gelmesi gibi gerçek dünyaya ait sanal içerikli olaylarla öğrencilerin birinci elden deneyim edinmesini sağlamış. zSpace AR/VR gibi çeşitli platformlarda eğitim çoklu kipli öğrenme ile mümkün. Çoklu kipli öğrenmede eğitimciler, belirleyecekleri programlara en uygun etkileşimli ve kapsayıcı öğrenme çevresini oluşturmak için platformları farklı yaklaşımlarla harmanlayabiliyor. AR/VR uygulaması ile ilgili olarak Torrance şunlar söylüyor: “Öğrenciler kimi zaman gözyaşlarına boğularak kimi zaman da kendilerinin de dahil olup içinde yer aldığı bir mesajdan çok etkilenerek farklı deneyimler biriktirerek öğreniyor. Bağ kurarak öğrendiklerini ifade ediyorlar. Zamanın farklı kırılımlarında kendilerini başkalarının yerine koyabiliyorlar”. Çoklu kipli yaklaşımının başarısı dersin tamamlanmasına göre ölçüldü ki tamamlanma oranı %85! Öğrencilerinin %85’i ders başarıya tamamladı. Torrance, öğrencilerinin etkileşimli ve dahil oldukları bir ortamda içerikle ve birbirleriyle bağlantı kurduğunda dersi çok daha iyi anlayabildiğine dikkat çekiyor. Torrance’ın öğrencileri dersi başarıyla tamamladıktan sonra yerel, bölgesel, ulusal ve hatta küresel sorunlara çözüm olabilecek kendi iş fikirlerini AR/VR teknolojisinden yararlanarak sunum haline getirdi ve bir grup yatırımcıya sunumunu yaptı. Bu fikirlerin iki tanesi hayata geçirildi. İşin özü, AR/VR, öğrencilere dünyayı farklı bir şekilde görüp algılama kabiliyeti kazandırarak, gerçek dünyamızın ihtiyaçlarını daha net görebilmelerini sağlıyor. Torrance’ın hep söylediği gibi “Gerçek yolculuk şimdi’de gizli”. Siz de Torrance’ın artırılmış ve sanal gerçeklik kullanılarak çoklu kipli öğrenme konulu online seminerini inceleyerek kendi AR/VR yolculuğunuza başlayın.
Share

Son Yazılar

6 Nisan 2021

Sanal Gerçeklikle (VR) Geleceğe Hazır Öğrenciler Yetiştirmek


Devamını Okuyun
6 Nisan 2021

Sanal Ortamda Eğitimin Faydaları


Devamını Okuyun
6 Nisan 2021

Akıllı Sınıfların Yükselişi


Devamını Okuyun
Bizimle İletişime Geçin
TOBB Ekonomi Ve Teknoloji Üniversitesi
Teknoloji Merkezi Söğütözü, 06510
Çankaya/Ankara

E-posta : info@exploristan.com
Telefon : +908504330590

BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN
instagram logo Instagram
instagram logo Twitter
instagram logo Facebook
instagram logo Youtube
© 2021 zSpace. Tüm Hakları Saklıdır.