• Anasayfa
  • Hakkında
    • Öğrenme Deneyimi
  • Ürünler
    • Uygulamalar
    • Servisler
    • İndir
  • Öğretimsel İçerik
    • K12 Eğitimi
    • Mesleki ve Teknik Eğitim
    • Tıp Eğitimi
    • Lise Sonrası Eğitim
  • Karma ve Uzaktan Eğitim
  • Blog
  • Basında Biz
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Referanslarımız
  • İletişim
  • Hakkında
  • Ürünler
    • Uygulamalar
    • Servisler
    • İndir
  • Öğretimsel İçerik
    • K12 Eğitimi
    • Kariyer ve Teknik Eğitimi
    • Tıp Eğitimi
    • Lise Sonrası Eğitim
  • Karma ve Uzaktan Eğitim
  • Basında Biz
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • İletişim
  • Referanslarımız
  • Destek
Destek

Akıllı Sınıfların Yükselişi

Tabletler ders kitaplarının yerini aldı, dersler online olarak işleniyor. Eğitim modelinin hızlı bir değişim ve dönüşümden geçtiği çok açık. Dinamik öğrenme sistemlerinin istikrarlı gelişimi bu değişimin önemli bir unsuru olarak karşımıza çıkıyor. Genç nesiller için değişen öğrenme sürecinin ihtiyaçlarına karşılık vermede bu dönüşümün gerekli olduğunu fark eden pek çok okul bu teknolojik gelişime ayak uydurmaya başladı. Son zamanlarda yapılan araştırmalar ortaokul ve liselerin artırılmış ve sanal gerçeklikte gerçeğe yakın deneyimlerle daha iyi bir öğrenme süreci sağladığını ortaya koymuştur. Independent Education Today dergisi, değişen eğitim modelinden öne çıkan bazı farklı teknolojileri belirledi. Bunlar arasında cihazların çoğalması, uygulama kullanımı ve nesnelerin interneti yer alıyor. Tüm bunlar yeni teknoloji formlarını veya geleneksel yöntemlerin değişimini ve gelişimini barındırıyor. Öğrenciler mobilleştikçe bu taleplerin giderek standart haline gelmesi kaçınılmaz olacak gibi görünüyor. Öğrenciler okulda ve kariyerlerinde genellikle dizüstü bilgisayar ya da masaüstü bilgisayar kullanıyor. IBISWorld, çoğu öğrencinin teknolojiyi iyi kötü kullanabildiğini, dolayısıyla teknolojinin sınıflarda daha yaygın bir şekilde kullanılmasının gayet doğal olduğunu ifade ediyor. Yönetim yazılımları ve online sistemleri kullanabilen öğretmenler ve öğrenciler uzaktan iş birliği yapabiliyor. Hatta online öğrenmenin popülerliği bu sayede arttı denebilir. İnternet sayesinde öğrenciler neredeyse her yerde bir şeyler öğrenebiliyor. Maryville Üniversitesi, ABD’deki öğrencilerinin %33.5’inin eğitim hayatları boyunca en az bir online ders aldığını öne sürüyor. Teknolojinin öğrenme sürecinin özünü oluşturacağı varsayımıyla, bu sayının artış göstermesi mümkün. Yine de buna rağmen en iyi K-12 sınıflarında ve üniversite amfilerinde öğrenilecek pek çok şey olduğu muhakkak. Akıllı sınıf ortamının en heyecan verici kısmının artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) olduğu söylenebilir. Bu, diğer endüstrilerde de keşfedilmiş olmakla birlikte, en çok eğitim alanında geçerli bir durum. zSpace sayesinde eğitimciler, sezgisel yazılım ve fonksiyonel donanım akışını düzenleyerek ve bunu müfredat standartlarına yerleştirerek teknolojiyi okullarına uyarlayabiliyor. Örneğin İnsan Anatomisi Atlası uygulaması, vücudumuzda neler olup bittiğine dair çok değerli içgörüler sağlıyor; kimya içeriği, etkileşimli periyodik cetvelle ve atomun yapısıyla hareketleniyor. Öğrencileri konuya ilgili sorular sormaya, beyin fırtınası yapmaya ve farklı varsayımları deneyerek sağlam çıkarımlarda bulunmaya teşvik eden zSpace, öğretmenler ve öğrenciler arasındaki diyaloğu güçlendiriyor. İşte burası hayal gücünün beslendiği, uygulamalı öğrenme deneyiminin ölçülebildiği yer. Etkileşim, dersi anlatan öğretmeni dinlemekten ya da slayt gösterileri izlemekten çok daha etkili ve kapsayıcı. Bunun yanı sıra AR/VR uygulamaları ve simülasyonlar duyulara dayalı öğrenme deneyimi oluşturarak öğrencileri daha cesur davranmaya sevk ediyor. Yapılan bir hamleyi geri almak veya akan dersi durdurabilmek, bir aktiviteyi ilk seferde doğru yapma baskısını omuzlarında hisseden öğrencileri adeta rahatlatıyor. Nihayetinde hata yapmanın da öğrenme sürecinin ayrılmaz bir parçası olduğunu hepimiz biliyoruz. Sezgisel teknoloji, öğrencileri öğrenme sürecinin bizzat bir parçası haline getirerek özgüvenlerini inşa ediyor ve meraklarını besliyor. Akıllı sınıf hareketinde bir diğer trend de yaratıcı alanlar oluşturulması. Global Citizen kuruluşu, Danish Kurani ve Zoe Balaconis’den derslikleri yeniden şekillendirmelerini, ortak tartışma ve münazara alanları, birebir öğrenme bölgeleri, galeriler, izleme alanları ve daha pek çok alan tasarlamalarını istedi. Buralarda projektörler, dijital ders kitapları ve tabletler ile AR/VR ekipmanları gibi akıllı araçlar kullanılabilir. Bu hem gelişime ve kişiye özel öğrenme deneyimine katkıda bulunuyor hem de bir okulun öğrencilerine sağlayabileceği genel ve bütüncül faydayı perçinliyor. İnsanlar, akademik amaçlı akıllı yazılımların iyileştirildiğini gördükçe gelecekte bizleri hangi fırsatların ve imkânların beklediğini düşünmek daha da heyecan verici bir hal aldı. Geleneksel sınıf düzeninin yerini, öğrencileri öğrenme sürecinin ayrılmaz bir parçası haline getirecek olan, ileri teknoloji ürünü araç gereçlerle dolu bir sınıf modelinin alması çok uzun sürmeyeceğe benziyor. -- Yazar: Juliette Ricci
İngilizce Makaleyi Okuyun
Share

Son Yazılar

6 Nisan 2021

Sanal Gerçeklikle (VR) Geleceğe Hazır Öğrenciler Yetiştirmek


Devamını Okuyun
6 Nisan 2021

Sanal Ortamda Eğitimin Faydaları


Devamını Okuyun
26 Mart 2021

Etkileşimli, Kapsayıcı Bir Öğrenme Deneyimi için Çoklu Kipli AR/VR Yaklaşımı


Devamını Okuyun
Bizimle İletişime Geçin
TOBB Ekonomi Ve Teknoloji Üniversitesi
Teknoloji Merkezi Söğütözü, 06510
Çankaya/Ankara

E-posta : info@exploristan.com
Telefon : +908504330590

BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN
instagram logo Instagram
instagram logo Twitter
instagram logo Facebook
instagram logo Youtube
© 2021 zSpace. Tüm Hakları Saklıdır.