Bu blog paylaşımı, Wendy McMahon’ın EdSurge’da yayınlanan makalesinden uyarlanmıştır.
Yazının tamamını buradan okuyabilirsiniz.
Günümüzde öğrencilerin dört bir yanı teknolojiyle çevrili. Teknoloji kullanımı sınıfların dışına çıkıp
yaygınlaştıkça bazı eğitimciler, teknolojinin yer almadığı sınıflarda öğrencinin dikkatini diri
tutabilmenin azaldığını dile getiriyor. Plainview-Old Bethpage Central School District (POB) okul
bölgesi yöneticisi Jill Gierasch, öğrencilerin dikkatini her daim canlı tutmak ve onları geleceğe
hazırlamak için yeni teknoloji bulmak amacıyla kolları sıvadığında bu sorunu ilk defa fark ettiğini
ifade ediyor.
“Eğitimciler, öğrencilerin okula gelme istek ve heyecanını her daim canlı tutmakta zorlanabiliyor”
diyen Gierasch sözlerine şöyle devam ediyor: “Öğrenciler tüm bu teknolojiyi zaten evlerinde
kullanıyorsa neden okula gelip kâğıt kalemle ödev yapmak istesinler? Öğrencilerin dünyası şu
sıralarda teknolojiden ibaret. Biz de buna ayak uydurmak zorundayız.”
Gierasch, sınıf içinde kullanılmak üzere teknoloji seçimi yaparken eğitimcilerin, gelip geçici
teknolojiler yerine öğrencileri geleceğe hazırlayacak teknolojiler seçmeye özen göstermesi
gerektiğinin altını çiziyor. POB, yaptığı titiz inceleme ve değerlendirmelerin ardından 2014 yılında
zSpace Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR/VR) teknolojisinde karar kıldı. Gierasch “Sanal gerçekliğin
geleceğimiz olduğunu düşünüyorum. Otomotiv endüstrisinden tıp eğitimine kadar pek çok alanda
VR’dan yararlanılıyor.” diyor.
Proje temelli öğrenme (PTÖ) imkânı sunan VR, öğrencilerin gerçek dünyaya ait mesleklerle bağ
kurmasına olanak tanıyor. Kısacası, POB’daki öğretmenler, sanal gerçeklik kullanıldığında
öğrencilerin sınıf içi diyaloglara daha istekli katılım gösterdiklerini ve daha derinlikli sorular
yönelttiklerini belirtiyor.
--
Plainview-Old Bethpage Central School District öğrencilerinin zSpace kullanılmasıyla ilgili
düşüncelerini bu videoda izleyelim.